Fixa krysslistor i Word


Behöver du skapa ett Word-dokument med kryssrutor som du vill att folk ska fylla i?

De här instruktionerna gäller skrivbords-versionerna av Microsoft Word, som finns i Microsoft Office och Office 365. Den gäller inte de mobila versionerna av Word, som finns på Windows 10-plattor eller på enheter med Android och IOS.
En checklista för utskrift innebär att du skriver ut det resulterande dokumentet för ifyllning på papper. Det enklaste sättet att bygga en sådan lista är att skapa en speciell typ av punktlista och välja de rader du vill omvandla till en krysslista.


1. Punktlista

Skriv dina rader i Word. Gå sedan till avsnittet Stycke på fliken Start i menyfliksraden. Klicka på nedåtpilen vid Punktlista och välj Definiera ny punkt.


2. Ny symbol

Klicka på Symbol. Använd rullisten för att leta fram teckensnittet Wingdings.


3. Kryssruta

Leta fram symbolen med kryssrutan eller skriv in 111 direkt i fältet Teckenkod. Tryck OK två gånger.


4. Skapa lista

Markera dina rader. Klicka på nedåtpilen vid Punktlista och välj din fyrkant under Punktlistebibliotek.










WebbUgglan.se